Kursustype:
Live
Varighed:
3 Timer
Kategori:
M&A
SAMLINGER:
Kurset henvender sig til ejere, investorer, bestyrelsesmedlemmer, direktører/CEO og ledere, der er interesserede i at lære de bedste praksisser for succes med køb og salg af virksomheder at kende, og som ønsker en introduktion til nøgleelementer og succesfaktorer i en M&A-proces, med primær fokus på det økonomiske og juridiske men også det kommercielle.
Dette kursus fås også som et 3-timers en-til-en kursus, hvor du er den eneste kursusdeltager. På den måde kan du få mere praktisk udbytte af anmeldelsen ved at kunne stille spørgsmål og få afklaringer, der er relevante for dig. Kurset vil derfor være en kombination af kursus og rådgivning.
Kurset findes også som et internt virksomhedskursus, for grupper eller med flere deltagere efter nærmere aftale.
Kursusbeskrivelse:
Kurset giver deltagerne en introduktion til købs- og salgsprocessen, og hvordan det lykkes at købe og sælge gennem en praktisk introduktion til hele processen fra forberedelse til implementering og integration/realisering.
Deltagerne vil lære de vigtigste succesfaktorer at kende, herunder hvordan man beregner og maksimerer værdien, og hvordan man finder den rigtige køber, når man sælger en virksomhed.
Tilsvarende, hvorfor og hvordan køb af virksomheder ofte bruges som et strategisk værktøj til at udvide, vokse, re-positionerer og digitalisere.
Deltagerne bliver grundigt fortrolige med hele M&A processen fra A til Z, hvordan processen skal struktureres og styres, og hvad der er de centrale elementer og succesfaktorer i en M&A proces, både økonomisk, juridisk herunder aftaledokumenter, operationelt, kulturelt og kommercielt. Deltagerne får også en introduktion til den M&A-terminologien, metoder og værktøjer og kommer til at arbejde med spændende cases i grupper.
Derudover ser man på, hvordan M&A kan finansieres, og hvordan man kan undgå boom-køb.
Formålet med kurset:
Formålet med "M&A" kurset er at give deltagerne en introduktion til, hvordan man lykkes med køb, salg og sammenlægning af virksomheder, gennem en praktisk introduktion til hele processen fra forberedelse til implementering og integration/realisering.
Deltagerne bliver godt bekendt med, hvad der er de centrale elementer og succesfaktorer i en M&A proces, og hvordan en M&A proces skal struktureres og styres for at skabe og realisere værdi.
Deltagerne vil endvidere blive fortrolige med metoder og koncepter for værdiansættelse, M&A strategi, finansiering, synergivurdering, forhandling, risikostyring, due diligence, "deal" strukturer, kontrakter og aftaler, samt forstå vigtigheden af kultur, kontrolleret implementering og kommunikation om vellykket implementering og integration. Deltagerne kommer også til at arbejde med spændende cases.
Kursusindhold:
Du modtager en bekræftelse på din kursusplads på e-mail.
Om eftermiddagen dagen før kursusdatoen modtager du et link til kurset på e-mail.
Linket vil være til et Teams-møde.
Hvis du mod mistanke ikke har modtaget kursuslinket, skal du senest en time før kursusstart tjekke din spam-mappe.
Alternativt kan du få linket tilsendt igen ved at kontakte os på: eller telefon 2170 3220.
Alle vores kurser indeholder en separat mappe med materiale, fagligt materiale og dokumenter, vi bruger på kurset.
Disse danner også grundlag for et udvidet og frivilligt selvstudie efter kurset. Men det er ikke materiale, du behøver at sætte dig ind i, inden kurset starter. Du modtager et link til kursets mappe sammen med kursuslinket.
Log ind på kurset ved at bruge det modtagne link. Kursusunderviseren gennemgår kursusmateriale og andet gældende materiale.
Der er sat tid af til noget interaktivitet mellem deltagerne og underviseren, og nogle spørgsmål fra deltagerne undervejs.
Materialet som er gennemgået på kurset, du modtager efter kurset og det uploades til Dropbox- eller OneDrive-mappen i slutningen af kursusdagen.
Kontakt kunderviseren, hvis du gerne vil have mere hjælp til det emne, det pågældende kursus dækker, eller hvis du gerne vil have en uforpligtende samtale om udfordringer relateret til emnet.
Du kan også kontakte os for efterfølgende professionel støtte i medlemsperioden:
Kursusmateriale
Kursusbevis
Afgang til gratis 1 times kurser
Kurset henvender sig til ejere, investorer, bestyrelsesmedlemmer, direktører/CEO og ledere, der er interesserede i at lære de bedste praksisser for succes med køb og salg af virksomheder at kende, og som ønsker en introduktion til nøgleelementer og succesfaktorer i en M&A-proces, med primær fokus på det økonomiske og juridiske men også det kommercielle.
Dette kursus fås også som et 3-timers en-til-en kursus, hvor du er den eneste kursusdeltager. På den måde kan du få mere praktisk udbytte af anmeldelsen ved at kunne stille spørgsmål og få afklaringer, der er relevante for dig. Kurset vil derfor være en kombination af kursus og rådgivning.
Kurset findes også som et internt virksomhedskursus, for grupper eller med flere deltagere efter nærmere aftale.
Kursusbeskrivelse:
Kurset giver deltagerne en introduktion til købs- og salgsprocessen, og hvordan det lykkes at købe og sælge gennem en praktisk introduktion til hele processen fra forberedelse til implementering og integration/realisering.
Deltagerne vil lære de vigtigste succesfaktorer at kende, herunder hvordan man beregner og maksimerer værdien, og hvordan man finder den rigtige køber, når man sælger en virksomhed.
Tilsvarende, hvorfor og hvordan køb af virksomheder ofte bruges som et strategisk værktøj til at udvide, vokse, re-positionerer og digitalisere.
Deltagerne bliver grundigt fortrolige med hele M&A processen fra A til Z, hvordan processen skal struktureres og styres, og hvad der er de centrale elementer og succesfaktorer i en M&A proces, både økonomisk, juridisk herunder aftaledokumenter, operationelt, kulturelt og kommercielt. Deltagerne får også en introduktion til den M&A-terminologien, metoder og værktøjer og kommer til at arbejde med spændende cases i grupper.
Derudover ser man på, hvordan M&A kan finansieres, og hvordan man kan undgå boom-køb.
Formålet med kurset:
Formålet med "M&A" kurset er at give deltagerne en introduktion til, hvordan man lykkes med køb, salg og sammenlægning af virksomheder, gennem en praktisk introduktion til hele processen fra forberedelse til implementering og integration/realisering.
Deltagerne bliver godt bekendt med, hvad der er de centrale elementer og succesfaktorer i en M&A proces, og hvordan en M&A proces skal struktureres og styres for at skabe og realisere værdi.
Deltagerne vil endvidere blive fortrolige med metoder og koncepter for værdiansættelse, M&A strategi, finansiering, synergivurdering, forhandling, risikostyring, due diligence, "deal" strukturer, kontrakter og aftaler, samt forstå vigtigheden af kultur, kontrolleret implementering og kommunikation om vellykket implementering og integration. Deltagerne kommer også til at arbejde med spændende cases.
Kursusindhold:
Du modtager en bekræftelse på din kursusplads på e-mail.
Om eftermiddagen dagen før kursusdatoen modtager du et link til kurset på e-mail.
Linket vil være til et Teams-møde.
Hvis du mod mistanke ikke har modtaget kursuslinket, skal du senest en time før kursusstart tjekke din spam-mappe.
Alternativt kan du få linket tilsendt igen ved at kontakte os på: eller telefon 2170 3220.
Alle vores kurser indeholder en separat mappe med materiale, fagligt materiale og dokumenter, vi bruger på kurset.
Disse danner også grundlag for et udvidet og frivilligt selvstudie efter kurset. Men det er ikke materiale, du behøver at sætte dig ind i, inden kurset starter. Du modtager et link til kursets mappe sammen med kursuslinket.
Log ind på kurset ved at bruge det modtagne link. Kursusunderviseren gennemgår kursusmateriale og andet gældende materiale.
Der er sat tid af til noget interaktivitet mellem deltagerne og underviseren, og nogle spørgsmål fra deltagerne undervejs.
Materialet som er gennemgået på kurset, du modtager efter kurset og det uploades til Dropbox- eller OneDrive-mappen i slutningen af kursusdagen.
Kontakt kunderviseren, hvis du gerne vil have mere hjælp til det emne, det pågældende kursus dækker, eller hvis du gerne vil have en uforpligtende samtale om udfordringer relateret til emnet.
Du kan også kontakte os for efterfølgende professionel støtte i medlemsperioden:
Kursusmateriale
Kursusbevis
Afgang til gratis 1 times kurser
Start dato | Slutt dato | Deadline | Sted | Tidspunkt | Instruktør | Ledige pladser |
---|
Et kursus til dig som er leder, der skal lede andre i møder, i teams, i bestyrelseslokaler eller på generalforsamlinger, årsmøder mm.
Et komprimeret og brugbart kursus med mange værdifulde tips og råd, “live” med en bestyrelseskonsulent via Teams. Mulighed for at stille spørgsmål m.m. undervejs.
Bliv klogere på hvordan du med incitamentsaflønning kan tiltrække og fastholde de rigtige medarbejdere. Vi gennemgår de mest anvendte modeller og juridiske krav.
Grundlæggende bestyrelsesarbejde er et kursus, der gennemgår alle de vigtige opgaver og ansvarsområder for bestyrelser og bestyrelsesarbejde.
Hvad skal du være opmærksom på inden du træder ind i bestyrelsen som medlem?
Et komprimeret og brugbart kursus med mange værdifulde tips og råd, “live” med en bestyrelseskonsulent via Teams. Mulighed for at stille spørgsmål m.m. undervejs.