Kursustype:
Live
Varighed:
3 Timer
Kategori:
Regnskab
SAMLINGER:
Kurset henvender sig til bestyrelsesmedlemmer, direktører og andre medarbejdere, der ønsker et nærmere indblik i at analysere regnskaber samt sætte sig ind i de mest anvendte nøgletal, hvordan man opgør dem, og hvilke informationer forskellige nøgletal giver.
Regnskabsgennemgangen i de fleste bestyrelseslokaler fokuserer på nøgletal og afvigelser mellem faktiske regnskabsmæssige nøgletal og de ønskede nøgletalsstørrelser, som virksomheden styrer efter.
Hvor mange procent af afkastet har vi? Hvordan er EBIT/EBITDA for perioden?
Hvilken forrentning af egenkapitalen og den samlede kapital har vi i øjeblikket, hvad forventes og hvordan?
Hvordan er vores solvens i dag, og hvilken solvensprocent klarer vi os efter?
Forståelse for nøgletal og fokus på nøgletal i bestyrelseslokalet og blandt bestyrelsesmedlemmerne kan effektivisere bestyrelsens gennemgang af regnskabsstatus og udvikling.
Kom med på kurset og oplev forskellige eksempler på, hvordan nøgletalsledelse kan give hurtig og tæt "hands-on" for virksomheden.
Vi analyserer regnskabet for en kendt dansk virksomhed (anonymiseret) og stiller de vigtige spørgsmål om overskud og balance, beregner nøgletal, finder problemområder, skjulte værdigenstande, krisesymptomer med mere.
Kursusindhold:
Du modtager en bekræftelse på din kursusplads på e-mail.
Om eftermiddagen dagen før kursusdatoen modtager du et link til kurset på e-mail.
Linket vil være til et Teams-møde.
Hvis du mod mistanke ikke har modtaget kursuslinket, skal du senest en time før kursusstart tjekke din spam-mappe.
Alternativt kan du få linket tilsendt igen ved at kontakte os på: eller telefon 2170 3220.
Alle vores kurser indeholder en separat mappe med materiale, fagligt materiale og dokumenter, vi bruger på kurset.
Disse danner også grundlag for et udvidet og frivilligt selvstudie efter kurset. Men det er ikke materiale, du behøver at sætte dig ind i, inden kurset starter. Du modtager et link til kursets mappe sammen med kursuslinket.
Log ind på kurset ved at bruge det modtagne link. Kursusunderviseren gennemgår kursusmateriale og andet gældende materiale.
Der er sat tid af til noget interaktivitet mellem deltagerne og underviseren, og nogle spørgsmål fra deltagerne undervejs.
Materialet som er gennemgået på kurset, du modtager efter kurset og det uploades til Dropbox- eller OneDrive-mappen i slutningen af kursusdagen.
Kontakt kunderviseren, hvis du gerne vil have mere hjælp til det emne, det pågældende kursus dækker, eller hvis du gerne vil have en uforpligtende samtale om udfordringer relateret til emnet.
Du kan også kontakte os for efterfølgende professionel støtte i medlemsperioden:
Kursusmateriale
Kursusbevis
Afgang til gratis 1 times kurser
Kurset henvender sig til bestyrelsesmedlemmer, direktører og andre medarbejdere, der ønsker et nærmere indblik i at analysere regnskaber samt sætte sig ind i de mest anvendte nøgletal, hvordan man opgør dem, og hvilke informationer forskellige nøgletal giver.
Regnskabsgennemgangen i de fleste bestyrelseslokaler fokuserer på nøgletal og afvigelser mellem faktiske regnskabsmæssige nøgletal og de ønskede nøgletalsstørrelser, som virksomheden styrer efter.
Hvor mange procent af afkastet har vi? Hvordan er EBIT/EBITDA for perioden?
Hvilken forrentning af egenkapitalen og den samlede kapital har vi i øjeblikket, hvad forventes og hvordan?
Hvordan er vores solvens i dag, og hvilken solvensprocent klarer vi os efter?
Forståelse for nøgletal og fokus på nøgletal i bestyrelseslokalet og blandt bestyrelsesmedlemmerne kan effektivisere bestyrelsens gennemgang af regnskabsstatus og udvikling.
Kom med på kurset og oplev forskellige eksempler på, hvordan nøgletalsledelse kan give hurtig og tæt "hands-on" for virksomheden.
Vi analyserer regnskabet for en kendt dansk virksomhed (anonymiseret) og stiller de vigtige spørgsmål om overskud og balance, beregner nøgletal, finder problemområder, skjulte værdigenstande, krisesymptomer med mere.
Kursusindhold:
Du modtager en bekræftelse på din kursusplads på e-mail.
Om eftermiddagen dagen før kursusdatoen modtager du et link til kurset på e-mail.
Linket vil være til et Teams-møde.
Hvis du mod mistanke ikke har modtaget kursuslinket, skal du senest en time før kursusstart tjekke din spam-mappe.
Alternativt kan du få linket tilsendt igen ved at kontakte os på: eller telefon 2170 3220.
Alle vores kurser indeholder en separat mappe med materiale, fagligt materiale og dokumenter, vi bruger på kurset.
Disse danner også grundlag for et udvidet og frivilligt selvstudie efter kurset. Men det er ikke materiale, du behøver at sætte dig ind i, inden kurset starter. Du modtager et link til kursets mappe sammen med kursuslinket.
Log ind på kurset ved at bruge det modtagne link. Kursusunderviseren gennemgår kursusmateriale og andet gældende materiale.
Der er sat tid af til noget interaktivitet mellem deltagerne og underviseren, og nogle spørgsmål fra deltagerne undervejs.
Materialet som er gennemgået på kurset, du modtager efter kurset og det uploades til Dropbox- eller OneDrive-mappen i slutningen af kursusdagen.
Kontakt kunderviseren, hvis du gerne vil have mere hjælp til det emne, det pågældende kursus dækker, eller hvis du gerne vil have en uforpligtende samtale om udfordringer relateret til emnet.
Du kan også kontakte os for efterfølgende professionel støtte i medlemsperioden:
Kursusmateriale
Kursusbevis
Afgang til gratis 1 times kurser
Start dato | Slutt dato | Deadline | Sted | Tidspunkt | Instruktør | Ledige pladser |
---|
Professionelt bestyrelsesarbejde er et kursus, der gennemgår alle de vigtige opgaver og ansvarsområder for bestyrelser og bestyrelsesarbejde.
Hvilke rettigheder og pligter har en direktør/CEO på bestyrelsesmødet, før bestyrelsesmøderne og efter bestyrelsesmødet.
Et kursus til dig som er leder, der skal lede andre i møder, i teams, i bestyrelseslokaler eller på generalforsamlinger, årsmøder mm.
Et komprimeret og brugbart kursus med mange værdifulde tips og råd, “live” med en bestyrelseskonsulent via Teams. Mulighed for at stille spørgsmål m.m. undervejs.